Thuis
31 december 2018 - Pijnacker, Nederland
We zijn weer thuis, gisteren (30-12) om 6:45 uur geland op Schiphol. We hebben een goede terugvlucht gehad, 6,5 uur van Adelaide naar Singapore, 8 uur wachten en daarna 13,5 uur van Singapore naar Amsterdam. De eerste vlucht veel turbulentie, maar ja, als je daar lang in zit went dat ook. Singapore is geen vervelend vliegveld om te wachten. Er zijn 3 geschakelde hallen waar van alles te doen is. We hebben heerlijk gedobberd in het zwembad en er zijn verschillende tuinen. De gebruikelijke taxfree winkels, verschillende zitjes en schoon, ook niet onbelangrijk. De vlucht Singapore-Amsterdam is een nachtvlucht, wat inhoud dat je continu in het donker vliegt. We hebben allemaal een aantal uren kunnen slapen.
Op Schiphol wachtte Willem ons op, die bracht Chris en Ria en alle koffers naar Pijnacker. Alle bagage kwam van de band en zelfs de paraplu die we 7 weken geleden in bewaring gegeven hadden kwam weer boven water. Die waren we vergeten mee terug te geven aan Willem en eigenlijk ook niet van plan om mee Down Under te nemen. Arlo en Mirjam namen de trein.
Bye bye Australie: Terugkijkend hebben we een geweldige reis gehad. Van de geplande 3500 km te rijden hebben we uiteindelijk bijna 8000 km gemaakt. De auto was splinter nieuw en voldeed op de werking van de lier na, aan alle verwachtingen. We zijn 50 dagen weggeweest en hebben 2 dagen minder weer gehad. We hebben in 16 verschillende accomodaties overnacht. We zijn niet noemenswaardig ziek geweest. Hebben geen enge beesten gezien en het grootste gedeelte van de vogels die we wilde tegenkomen zijn gespot. In plaats van vogelkwekers troffen we dit keer 4 ontzettend leuke gidsen die ons veel konden vertellen en laten zien van de flora en fauna. We hadden nog wel langer willen blijven 😥, maar ja, hier zijn ook weer zaken die de aandacht vragen. Kortom, het was een geslaagde reis!


Fijne jaarwisseling.
Er komt vast weer een prachtige film waarbij alles weer tot leven komt alsof je Down Under bent.
Fijne jaarwisseling en een goed begin van het nieuwe jaar.