Kings Canyon
6 december 2018 - Petermann, Australië
Vanmorgen ging de wekker vroeg, 5 uur! Arlo en Mirjam waren voornemens de Canyon Rim Walk te lopen en deze moet je voor 11:00 klaar hebben als de dagtemperatuur boven de 36 graden komt, anders wordt het te warm op het plateau. Ontbijt kon ook om 5 uur gehaald worden en we waren ook nog eens getuige van een prachtige zons opgang. We waren niet de enige, ondanks de rust op het park, was het een soort of druk bij de start van de wandeling. We klommen 300 meter over rotsen en hier en daar een in beton gestort stuk. Bruggen overspande kloven en af toe een trap om een hoogte verschil te overbruggen. De 6 km legde we in net geen 3 uur af en door de vroege start waren we om 9 uur weer terug. Ria en Chris waren net aan de koffie toe.
Zij liepen ook de Rim walk, maar dan die om het park ligt, ook een hele uitdaging door het ongelijke pad.
Vanmiddag reden we nogmaals terug voor de Canyon Creek walk, die bleef gelijkvloers, maar de temperatuur maakte dat we geen haast maakte. Actief dagje dus, met de nodige rust tussendoor.
Jan Chris en Ria wilde nog wat beelden nemen van de ondergaande zon vanavond, het was niet erg gezellig op het platform. Er was flinke inname van alcohol, waardoor ze het snel voor gezien hielden. Terug kwamen ze een grote Goanna tegen die zojuist een hol aan het plunderen was. Elke keer dook die weer terug, kwam met iets naar buiten en vrat het op. Dat maakte het een en ander weer goed!
We hebben de kamer gekko Joop gedoopt. Hij is erg actief en verlost ons van kleine vliegende duikboten en ander gespuis. Af en toe maakt ie geluid, we hebben geen klagen over deze harde werker.
Het zwembad blijft favoriet. Vanavond gekletst met een groep Nederlanders/Belgen die met dJozer een reis door Down Under maakt. Leuk om ervaringen uit te wisselen.
1 Reactie
-
Diny en Floor Teeuw:6 december 2018Weer een mooie dag gehad.

