Bye bye Gawler

21 december 2018 - Adelaide, Australië

We zitten in de suburb van Adelaide, in Windsor Garden, in een cabin op een stadscamping. De helft bestaat uit vaste badgasten hier, en de andere helft uit mensen die de kerst hier doormaken, denk ik. Althans, de dame van de receptie dacht dat wij van dat soort waren. In ieder geval is het volle bak. Weer eens wat anders als wat we afgelopen weken meegemaakt hebben. Vandaag is ook de schoolvakantie hier begonnen. Als we het hek aan de achterkant van de camping doorstappen komen we bij een stromend watertje, vogels te over in de achtertuin. Leuk! Het was maar een kort ritje vandaag, van Gawler naar Adelaide, van nog geen uur. We hebben een tussenstop gemaakt om reparatie spullen  te kopen voor de koffer van Chris. Zijn handvat is eraf gebroken. De overweging was om een nieuwe te kopen, maar alleen de grijpbaarheid van de koffer was weg, en dat is wel provisorisch op te lossen. Dus we reden van de Big W (soort V&D) naar de Bunnings (soort Gamma). Daarna naar de camping gereden en ondanks dat we te vroeg waren konden we gelijk in de cabin. Vanmiddag zijn Arlo en Mirjam naar een camper trailer dealer gereden om te kijken wat er te koop was, figuurlijk dan, met dat spul mag je Nederland toch niet rijden. Op de terugweg boodschappen gedaan en bij het inladen de yoghurt laten vallen. Teva onder de sh*t en de bodem uit de verpakking. Dan is het toch wel makkelijk dat je water aan boord hebt. De slang aan de kraan gemaakt en de boel een beetje schoongespoten. Chris en Ria verkende de achtertuin van de camping. Ze zagen oa. Adelaide parkieten, Lorrie van de Blauwe Bergen, waterkippen, Australische witte ibis en Prachtrosella's. De laatste zouden hier volgens het boekje niet voorkomen, maar ja, ze zaten er echt. Weer een mooie dag.